Onze doelgroep en bereik

Wat is het bereik van Veteranen TV en hoe komen wij aan dat bereik? Dat zijn twee vragen die wij binnenkort zullen gaan krijgen. Daarom gaan wij dit op deze pagina alvast uitleggen. Op de pagina doelstelling vertelde wij wat onze doelstelling is en voor welke doelgroep. Op deze pagina voegen wij daar ons bereik aan toe.

We hebben al verteld dat onze doelgroep Militairen, Veteranen & Thuisfront waren, maar dat is een hele brede omschrijving. Om specifieker te zijn over onze doelgroep kunnen we dat wel eens nader specificeren.

  • Veteranen
  • Militairen
  • Oud Militairen
  • VeVa Studenten en/of Aspirant Militairen Schoolbataljons
  • Thuisfront
  • Samenleving (in het beginsel zijn dit overige familieleden, vrienden en kennissen) 

Hoe berekenen wij ons bereik?

Om eerlijk te zijn maken wij een schatting van bestaande cijfers en aantallen. We weten hoeveel Veteranen en Militairen we hebben en tellen dat op. We weten ook ongeveer hoeveel oud militairen we hebben gehad. Ook het aantal VeVa studenten is te berekenen. Qua aspirant Militairen hoeven wij niets te berekenen omdat dit in het totaal actief dienende personeelsaantal verwerkt zit. Deze aantallen tellen we op en daar rekenen wij per persoon 5 maal Thuisfront bij op ( Partner, Kinderen, Ouders en overige familie. 

Omdat het onrealistisch is om te denken dat iedereen van onze doelgroep ons zal gaan volgen of de programma`s zal bekijken nemen wij van het gehele totaal 30% als percentage die we wel zouden kunnen bereiken.  

 

Veteranen

Krijgsmacht

Oud Militairen

VeVa Studenten

Totaal

Onze korte berekening

Het totaal van 927.528 doen wij maal 5 om het thuisfront mee te rekenen. Hierdoor komen wij op een totaal van 4.764.640.

Om onze doelgroep realistisch te houden nemen wij van dat aantal 30% die wij als potentiële doelgroep aanmerken. Dat is een totaal van 1.429.392. Wij zijn van mening dat een percentage van 10% haalbaar moet zijn, wat neerkomt op 142.939,2 volgers en/of kijkers.